Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/23071
Title: Propuestas pedagógicas e investigativas sobre cultura de paz educación para la paz y no violencia
Author: Quintero Romero, Mireya
Advisor: Díaz Gamba, Wilson
Subjects: Maestría en Investigación Social Interdisciplinaria - Tesis y disertaciones académicas
Educación para la paz
Cultura de paz
Pedagogía - Investigaciones
Keywords: Violencia
Conflicto
No violencia
Educación para la paz,
cultura de paz
Date: 22-Jul-2019
Abstract: The article presents the results of the analysis of some investigations and pedagogic proposals on Culture of peace in the educational ambience. From the methodology of analysis of content there were identified concepts and pedagogic bets that encourage the peace education in the school. One finds that the school is considered to be a social field for the development of the culture of peace from the pacific transformation of the conflict, the decrease of the violence and doing of the infancy and the youth the precursors of the peace.
Description: El artículo presenta los resultados del análisis de algunas investigaciones y propuestas pedagógicas sobre Cultura de Paz en el ámbito educativo. Desde la metodología de análisis de contenido se identificaron conceptos y apuestas pedagógicas que fomentan la educación para la paz en la escuela. Se halla que la escuela es considerada como campo social para el desarrollo de la cultura de paz a partir de la transformación pacífica del conflicto, la disminución de la violencia y haciendo de la infancia y la juventud los precursores de la paz.
URI: http://hdl.handle.net/11349/23071
Appears in Collections:Maestría en Investigación Social Interdisciplinaria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
QuinteroRomeroMireya2019.pdf771,82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.