Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/22975
Title: Aprendamos a leer con las TIC
Author: Castañeda Garro, Luisa Fernanda
Másmela Alba, Diana Marcela
Advisor: Rodríguez, Jaime Alejandro
Subjects: Maestría en Educación en Tecnología (Virtual) - Tesis y disertaciones académicas
Lectura - Enseñanza
Herramientas tecnologicas
Métodos de enseñanza
Keywords: TIC
Habilidades Lectoras
Estrategias Pedagógicas
EVA
Trabajo Colaborativo
Aprendizaje Situado
Date: 3-Mar-2020
Abstract: The investigation describes a teaching experience made with a group of students that aims to strengthen reading ability through the use of existing technological resources in the classroom, creating an VLE on the Moodle platform, with activities focused on comprehension different types reading related to your immediate environment. The students were accompanied by Rusty, a television character who stands out for being an inventor and helping the planet, who became a participant during the process as a pedagogical strategy to bring them closer to reading, develop skills and also be autonomous, strengthen collaborative work, appropriate and impart knowledge with classmates and teachers in various contexts, comparing the initial processes with the final which describe the process of acquired skills.
Description: El trabajo de grado describe una experiencia docente realizada con un grupo de estudiantes que tiene como objetivo fortalecer la habilidad lectora a través del uso de los recursos tecnológicos existentes en el aula, creando un EVA en la plataforma Moodle, con actividades enfocadas hacia la comprensión de diferentes tipos de lectura relacionadas con su entorno próximo. Los estudiantes estuvieron acompañados por Rusty, un personaje de la televisión que se destaca por ser inventor y ayudar al planeta, el cual se hizo partícipe durante el proceso como estrategia pedagógica para acercarlos a la lectura, desarrollar competencias y así mismo ser autónomos, fortalecer el trabajo colaborativo, apropiarse e impartir el conocimiento con pares y docentes en diversos contextos, comparando los procesos iniciales con los finales los cuales describen el proceso de las habilidades adquiridas.
URI: http://hdl.handle.net/11349/22975
Appears in Collections:Maestría en Educación en Tecnología (Virtual)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CastañedaGarroLuisaFernanda2020.pdf3,1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.