Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/22972
Title: Cibercultura y educación virtual: fundamentos para una interpretación pedagógica
Author: Tabla Chaves, Elizabeth Andrea
Advisor: Molina Vásquez, Ruth
Subjects: Maestría en Educación en Tecnología (Virtual) - Tesis y disertaciones académicas
Educación virtual
Métodos de enseñanza
Internet en la educación
Keywords: Educación Virtual
Cibercultura
Pedagogía
Date: 28-Feb-2020
Abstract: The interest of studying this research is to delve into the pedagogical reflection on the characteristics and circumstances of Virtual Education thought from the concept of cyberculture introduced by Levy (2007) and not so much in its domains of which there is already enough information and research keep going. It is about inquiring about how cyberculture changes the ways of being, knowing and being in the world and what relationships these changes have with Virtual Education, in the same way that the question arises about how these theoretical aspects of the Cyberculture in the discourse and pedagogical practice of Virtual Education.
Description: El interés de estudio de esta investigación es ahondar en la reflexión pedagógica sobre las características y circunstancias de la Educación Virtual pensada desde el concepto de cibercultura introducido por Levy (2007) y no tanto en sus dominios didácticos de los que ya existe suficiente información e investigación continua. Se trata de indagar sobre cómo la cibercultura cambia las formas de ser, de saber y de estar en el mundo y qué relaciones tienen estos cambios con la Educación Virtual, de la misma manera que surge la pregunta sobre cómo debían incorporarse estos aspectos teóricos de la cibercultura en el discurso y la práctica pedagógica de la Educación Virtual
URI: http://hdl.handle.net/11349/22972
Appears in Collections:Maestría en Educación en Tecnología (Virtual)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tesis final repositorio.pdf1,78 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.