Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/22970
Title: Un estudio exploratorio sobre la conducta emocional del robot navs en contextos educativos
Author: Valderrama Higuera, Edwin Alexander
Advisor: Páez Rodriguez, John Jairo
Subjects: Maestría en Educación en Tecnología (Virtual) - Tesis y disertaciones académicas
Rebotica
Emociones
Métodos de enseñanza
Keywords: Robots emocionales
Robots No antropomórficos
Educación con tecnología
Date: 28-Feb-2020
Abstract: This paper presents the result of the research process about the design and validation of a robot called NAVS with the ability to express emotions (joy, sadness, anger, fear and surprise) by means of sounds, lights and movement, with the participation of 363 children be- tween 9 and 14 years old, from the Educative Institution Compartir of the municipality of Soacha in Colombia, based on the theoretical ref- erences that support that emotional characteristics improve the bonds between the subject and mediation tools in the education in technology field, carried out in the context of the Master in Education in Technology of Francisco Jose de Caldas District University.
Description: La investigación “Un estudio exploratorio sobre la conducta emocional del robot NAVS en contextos educativos” surge a partir de la indagación del fenómeno que mediante el diseño del robot NAVS y la manifestación de sus emociones; explora las reacciones de los niños de básica primaria de grado cuarto y quinto de la Institución Educativa Compartir, contribuyendo en esta área al diseño de herramientas emocionales que afectan el proceso de aprendizaje.
URI: http://hdl.handle.net/11349/22970
Appears in Collections:Maestría en Educación en Tecnología (Virtual)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ValderramaHigueraEdwinAlexander2020.pdf2,69 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons