Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/22888
Title: Tres proyectos investigativos estudiados desde una perspectiva socio crítica de la modelación matemática
Author: Díaz Suárez, Diego Hernán
Beltrán Franco, Héctor Alonso
Advisor: Camelo Bustos, Francisco Javier
Subjects: Maestría en Educación - Tesis y disertaciones académicas
Matemáticas - Enseñanza
Matemáticas - Aspectos sociales
Métodos de enseñanza
Keywords: Modelación Matemática
Ejercicio investigativo
Educación Media
Socio Crítico
Date: 25-Oct-2019
Abstract: This paper presents the results of our research as a degree project to opt for the Master of Education degree offered by the University Distrital Francisco José de Caldas. This research consists in incorporating mathematical modeling as a methodological strategy for teachers in this area in the direction and development of the work of eleventh grade student´s of the I.E.D. Pablo Neruda from the neighborhood of Fontibón in Bogota city. In addition, to using this academic space as a conducive environment to identify reflective positions that arise in students during and after the research exercise. Such approaches are assumed from a socio-critical perspective of mathematical modeling.
Description: En este documento se presentan los resultados de nuestra investigación como trabajo de grado para optar por el título de Magíster en Educación que ofrece la Universidad Distrital Francisco José de Caldas. Esta investigación consiste en incorporar la modelación matemática como estrategia metodológica para los profesores de esta area en la dirección y desarrollo de los trabajos de grado de estudiantes de undécimo de la I.E.D. Pablo Neruda de la localidad de Fontibón en la ciudad de Bogotá. Además de usar este espacio académico como ambiente propicio para identificar posturas reflexivas que surgen en los estudiantes durante y después del ejercicio indagativo. Tales planteamientos se asumen desde una perspectiva socio crítica de la modelación matemática.
URI: http://hdl.handle.net/11349/22888
Appears in Collections:Maestría en Educación



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons