Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/22874
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorVergel Causado, Rodolfo-
dc.creatorChaparro Rueda, Pedro Elías-
dc.date.accessioned2020-04-02T02:32:22Z-
dc.date.available2020-04-02T02:32:22Z-
dc.date.created2019-06-25-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11349/22874-
dc.descriptionLa esencia de la investigación es la identificación y descripción simultanea de los procesos de objetivación y subjetivación que emergen, cuando estudiantes se enfrentan a tareas diseñadas a partir de una reflexión histórico-cultural del logaritmo. El tratamiento metodológico del problema se preocupa por un diseño fundamentado de tareas y pone en marcha una estrategia de análisis multimodal, partiendo de la conceptualización del pensamiento matemático como una entidad histórico-cultural; la cual aporta explicaciones más enfatizadas acerca de las formas como los estudiantes piensan logarítmicamente. La idea de semiótica que subyace en el trabajo de grado enfatiza los procesos de comunicación y significación de y entre los estudiantes.spa
dc.description.abstractThe essence of the research is the simultaneous identification and description of the processes of objectification and subjectivation that arise when students face tasks in the sense of a historical-cultural reflection of the logarithm. The methodological treatment of the problem is concerned with an informed design of tasks and sets in motion a multimodal analysis strategy, part of the conceptualization of mathematical thought as a historical-cultural entity; More detailed information about the ways students are done logistically. The idea of semiotics that underlies the work of degree emphasizes the processes of communication and meaning among students.spa
dc.format.mimetypepdfspa
dc.subjectProcesos de objetivaciónspa
dc.subjectProcesos de subjetivaciónspa
dc.subjectLogaritmospa
dc.subjectHistoria-Culturaspa
dc.subjectPensar logarítmicamentespa
dc.titleUn acercamiento a los procesos de objetivación y subjetivación en el contexto de tareas histórico-culturales del logaritmo: una experiencia con estudiantes de grado novenospa
dc.subject.lembMaestría en Educación - Tesis y disertaciones académicasspa
dc.subject.lembEducación - Teoríasspa
dc.subject.lembMétodos de enseñanzaspa
dc.subject.lembTeoría de la objetividadspa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.creator.emailprofesorch91@gmail.comspa
dc.title.titleenglishAn approach to the processes of objectification and subjectification in the context of historical-cultural tasks of the logarithm: an experience with ninth-grade studentsspa
dc.subject.keywordProcesses of objectificationspa
dc.subject.keywordProcesses of subjectificationspa
dc.subject.keywordLogarithmspa
dc.subject.keywordHistory-Culturespa
dc.subject.keywordThink logarithmicallyspa
dc.type.degreeInvestigación-Innovaciónspa
dc.rights.accesoAbierto (Texto Completo)spa
Appears in Collections:Maestría en Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChaparroRuedaPedroElias2019.pdf4,11 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons