Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/22868
Title: Fortalecimiento de competencias investigativas a partir del desarrollo de propuestas sobre energías renovables
Author: Zabala Hernández, Cristian Camilo
Advisor: Gallego Torres, Adriana Patricia
Subjects: Maestría en Educación - Tesis y disertaciones académicas
Recursos energéticos renovables
Métodos de enseñanza
Investigación - Enseñanza
Keywords: Competencias
Habilidades
Formación en investigación
Educación energética
Date: 26-May-2019
Abstract: This research was carried out with the purpose of strengthening research skills in tenth grade students as a possibility of transforming the sense of science education at the school level, taking different positions against the notion of competencies and integrating them into the research activity using as a bridge the development of proposals in alternative energies; for this, a methodological structure called "Proyect´s verification and control oriented to the development of research competences" was designed and implemented, which allowed the categorization and observation of the transformation of students' competences into four groups: Design, Implementation, Validation and Restructuring, where specific actions focused on the development of proposals for electrical interconnection for non-interconnected areas using renewable energies.
Description: Esta investigación se llevó a cabo con la finalidad de fortalecer las competencias de investigación en estudiantes de grado décimo, como una posibilidad de transformación del sentido de la formación en ciencias a nivel escolar, tomando diferentes posturas frente a la noción de competencias e integrándolas en la actividad investigativa utilizando como puente el desarrollo de propuestas en energías alternativas; para esto, se diseñó e implementó una estructura metodológica denominada “verificación y control de proyectos orientados al desarrollo de competencias investigativas” que permitió la categorización y observación de la transformación de las competencias de los estudiantes en cuatro núcleos: Diseño, Implementación Validación y Reestructuración, donde las acciones específicas se concentraron en el desarrollo de propuestas de interconexión eléctrica para zonas no interconectadas utilizando energías renovables.
URI: http://hdl.handle.net/11349/22868
Appears in Collections:Maestría en Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.