Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/22860
Title: Desarrollo del pensamiento crítico y reflexivo a partir de la enseñanza de la física
Author: Fonseca Hincapie, Yenny Lucila
Advisor: Castiblanco Abril, Olga Lucia
Subjects: Maestría en Educación - Tesis y disertaciones académicas
Física - Enseñanza
Pensamiento crítico - Enseñanza
Métodos de enseñanza
Keywords: Enseñanza de la física
Pensamiento crítico
Pensamiento reflexivo
Educación media
Date: 11-Mar-2019
Abstract: This research analyzes the design and implementation of a physics teaching methodology focused on the development of four critical thinking skills such as analysis, interpretation, inference and explanation, through the action research methodology. Be part of everyday situations, tastes and concerns to propose experiences that bring students to the recognition of the phenomenon and that allows them to present their ideas and discuss with the group.
Description: Esta investigación analiza el diseño e implementación de una metodología de enseñanza de la física centrada en el desarrollo de cuatro habilidades de pensamiento crítico como son análisis, interpretación, inferencia y explicación a través de la perspectiva de investigación acción. Se parte de situaciones cotidianas, gustos e inquietudes para proponer experiencias que acerquen a los estudiantes al reconocimiento del fenómeno y que les permita exponer sus ideas y debatir con el grupo.
URI: http://hdl.handle.net/11349/22860
Appears in Collections:Maestría en Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FonsecaHincapieYennyLucila.2019.pdf1,04 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons