Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/22818
Title: Reflexión y práctica: consolidación del sujeto colectivo ambiental. Caso en la IED Juan Lozano y Lozano
Author: González Chaves, Ingrid Yamile
Advisor: Bustamante Bohórquez, Borys
Subjects: Maestría en Comunicación - Educación - Tesis y disertaciones académicas
Institución educativa Juan Lozano y Lozano (Bogotá, Colombia)
Instrumentos pedagógicos
Educación ambiental - Enseñanza
Keywords: Educación
Ambiental
Comunicación
PHVA
Comportamiento
pro ambiental
Date: 16-Oct-2019
Abstract: SUMMARY Reflection and practice: Consolidation of an environmental collective subject. Case in the “IED Juan Lozano y Lozano”. The point of this investigation is the environmental education, which is fundamental for the responsibility about the action of “me” as a subject with a relationship with the nature, and in all its processes. According to this necessity, is very important to establish a model of an institutional environmental education since a systematic, academic and administrative –PHVA- in the field of Communication-Education, where it is possible to analyze, and to teach through different lines of action in which there is biophysical, economic and technical focus for the environmental sustainability
Description: RESUMEN Reflexión y práctica: Consolidación de un sujeto colectivo ambiental. Caso en la IED Juan Lozano y Lozano; el punto de partida de esta investigación es la educación ambiental, fundamental para responsabilizarse del accionar del yo como sujeto en relación con la naturaleza, y en todos los procesos que allí acontecen. Ante esta necesidad, es indiscutible implementar un modelo de educación ambiental institucional desde una perspectiva sistémica, académico y administrativo –PHVA- en el campo de la comunicación-educación donde se cultive la reflexión, capacitación a través diferentes líneas de acción que integran el enfoque social, biofísico, económico y técnico para la sostenibilidad ambiental.
URI: http://hdl.handle.net/11349/22818
Appears in Collections:Maestría en Comunicación - Educación



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons