Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/22719
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTapiero Celis, Omaira-
dc.creatorDelgado Moreno, Yesika Yulieth-
dc.date.accessioned2020-03-26T13:01:15Z-
dc.date.available2020-03-26T13:01:15Z-
dc.date.created2020-02-27-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11349/22719-
dc.descriptionEl presente trabajo investigativo emerge como resultado del interés acerca de la apropiación del lenguaje en la infancia. Retoma de manera importante la pregunta alrededor de las construcciones metafóricas de niños y niñas entre los cinco y seis años en etapa escolar a través del uso de la literatura como medio generador de experiencias. En este sentido, la investigación permite dar respuesta a la pregunta ¿Cuáles son las metáforas que construyen los niños y niñas de 5 y 6 años a través del uso de la literatura infantil en el Colegio Andrés Escobar? Este estudio de carácter cualitativo se encuentra enmarcado bajo el método etnográfico y el enfoque naturalista. Se presentan como categorías de análisis: infancia, lenguaje, habla infantil, literatura infantil y metáfora; los datos fueron obtenidos a través de la realización de talleres y diario de campo utilizando como técnica la observación participante.spa
dc.description.abstractThis research work is the result of the interest in the appropriation of language in childhood. It takes up the question about metaphorical constructions of boys and girls between the ages of five and six in school through the use of literature as a way of generating experiences. In this sense, the research allows us to answer the question: ¿What metaphors do students of 5 and 6 build through the use of children’s literature at the Andrés Escobar School? This qualitative study is framed by the ethnographic method and the naturalistic approach. They are presented as the main categories of analysis we have: childhood, language, child speech,8 children’s literature and metaphor; the data were obtained through workshops and field diary using participant observation as a technique.spa
dc.format.mimetypepdfspa
dc.rightsAn error occurred on the license name.*
dc.rightsAn error occurred on the license name.*
dc.rightsAn error occurred on the license name.*
dc.rights.uriAn error occurred getting the license - uri.*
dc.rights.uriAn error occurred getting the license - uri.*
dc.rights.uriAn error occurred getting the license - uri.*
dc.subjectLenguaje infantilspa
dc.subjectMetáforaspa
dc.subjectNiños y niñasspa
dc.subjectLiteraturaspa
dc.subjectCreaciónspa
dc.subjectConstrucciónspa
dc.titleConstrucción de la metáfora en niños y niñas de 5 a 7 años en proceso de lectura literaria del Colegio Andrés Escobarspa
dc.subject.lembEspecialización en Infancia, Cultura y Desarrollo - Tesis y disertaciones académicasspa
dc.subject.lembDesarrollo infantilspa
dc.subject.lembLiteratura - Estudio y enseñanzaspa
dc.subject.lembLenguaje y lenguas - Estudio y enseñanzaspa
dc.subject.lembLectura - Estudio y enseñanzaspa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.creator.emailyesikadelgado@outlook.comspa
dc.title.titleenglishConstruction of the metaphor in boys and girls from 5 to 7 years in the literary reading process of the Andrés Escobar Schoolspa
dc.subject.keywordChlidren´s Languagespa
dc.subject.keywordMetaphorspa
dc.subject.keywordBoys and girlsspa
dc.subject.keywordLiteraturespa
dc.subject.keywordCreationspa
dc.subject.keywordConstructionspa
dc.type.degreeMonografíaspa
dc.rights.accesoAbierto (Texto Completo)spa
Appears in Collections:Especialización en Infancia, Cultura y Desarrollo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DelgadoMorenoYesikaYulieth2020.pdf1,02 MBAdobe PDFView/Open
Anexos.zip1,09 MBUnknownView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.