Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/22715
Title: Relatos autobiográficos de dos adolescentes: resiliencia, deporte y conductas adictivas: escribir la vida
Author: Ospino Díaz, Nathaly Andrea
Advisor: Tapiero Celis, Omaira
Subjects: Especialización en Infancia, Cultura y Desarrollo - Tesis y disertaciones académicas
Conducta del adolescente
Autoestima en la adolescencia
Resiliencia - Relatos personales
Drogadictos - Relatos personales
Deportistas - relatos personales
Keywords: Resiliencia
Adicción
Deporte
Adolescencia
Date: 27-Feb-2020
Abstract: Stories of two adolescents: sport, addiction and resilience: writing life, is a research that is under the line of language, speech and knowledge of specialization in childhood, culture and development from ethnographic foundations for research, from the writing of two autobiographical stories of two teenagers, one of them as a high performance athlete in rugby and the second from a situation of addictive behaviors in the process of recovery by consumption. Through the image, the body and the word a space is built for the search for resilient factors in the face of the adverse circumstances surrounding childhood. It is based on autobiographical accounts in the exploration of the experience of life that shared from the word allows a new relationship between the understanding of adolescence, its environment and processes of self-management, self-perception and self-esteem.
Description: Relatos de dos adolescentes: deporte, adicción y resiliencia: escribir la vida, es una investigación que se suscribe bajo la línea de lenguaje, discurso y saberes de la especialización en infancia, cultura y desarrollo desde fundamentos etnográficos para la investigación, a partir de la escritura de dos relatos autobiográficos de dos adolescentes una de ellas como deportista de alto rendimiento en rugby y el segundo desde una situación de conductas adictivas en proceso de recuperación por consumo. A través de la imagen, del cuerpo y de la palabra se construye un espacio para la búsqueda de los factores resilientes frente a las circunstancias adversas que rodearon la infancia. Se sustenta a partir de los relatos autobiográficos en la exploración de la experiencia de vida qué compartida desde la palabra posibilita una nueva relación entre la comprensión de la adolescencia, su entorno y procesos de autogestión, autopercepción y autoestima.
URI: http://hdl.handle.net/11349/22715
Appears in Collections:Especialización en Infancia, Cultura y Desarrollo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
OspinoDiazNathalyAndrea2020.pdf1,14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.