Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/22554
Title: "Para Entender el Mundo, Comprendo lo que Leo". Fortalecimiento de la comprensión lectora de textos argumentativos
Author: Jiménez Garzón, Juan Pablo
Lugo Alonso, Claudia Cristina
Advisor: García-Dussan, Éder Alexander
Subjects: Maestría en Comunicación - Educación - Tesis y disertaciones académicas
Comprensión de lectura - Enseñanza
Literatura - Estudio y enseñanza
Lectura
Keywords: Comprensión
Textos
Argumentativos
Metacognición
Secuencia Pedagógica
Date: 23-Jul-2019
Abstract: The pedagogical-didactic proposal is presented in order to be valued and developed to strengthen the argumentative reading processes in the students of the Zipaquirá Integrated High School, from tools with didactic sequences with their stages and moments. From a rigorous analysis starting from the different theoretical bets, the results obtained in the diagnosis and the official documents. The metacognitive process is taken into account and how the students appropriate it
Description: La propuesta pedagógica-didáctica se presenta con el fin de ser valorada y desarrollada para fortalecer los procesos de lectura argumentativa en los estudiantes del Liceo Integrado de Zipaquirá, a partir de herramientas con secuencias didácticas con sus etapas y momentos. Desde un análisis riguroso partiendo de las diferentes apuestas teóricas, los resultados obtenidos en el diagnóstico y los documentos oficiales. Se tiene en cuenta el proceso metacognitivo y cómo los estudiantes se apropian de él.
URI: http://hdl.handle.net/11349/22554
Appears in Collections:Maestría en Comunicación - Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
JimenezGarzonJuanPablo-2019.pdf8,63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.