Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/2240
Title: Aula poética
Author: Henao Rodríguez, Mileydi
Pedroza Peña, Viviana Alexandra
Advisor: Fajardo Fajardo, Carlos
Subjects: Maestría en Comunicación - Educación - Tesis y disertaciones académicas
Didáctica
Poesía
Keywords: Experiencia poética
Aula poética
Poesía
Sensibilidad
Didáctica
Date: 15-Sep-2015
Abstract: The present research concepts of aesthetic experience and reading experience, arising from the poetic encounter in the classroom. The theoretical concepts that worked revolve around the aesthetic of reception , the poetic phenomenon yay its involvement in the reader and the didactic poem . The first is to address some basic concepts from Jauss : poiesis , aisthesis and catharsis. The same happens with other theoretical reception , Iser , in which concepts are taken up as ; mobile point of view , repertoire , uncertainties , among others. They are places where the reader of poems, in this case the student engaged in a dialogue with the poem .
Description: El presente trabajo de investigación parte de los conceptos experiencia estética y experiencia de lectura, suscitadas a partir del encuentro poético en el aula. Las concepciones teóricas que se trabajaron giran en torno a la estética de la recepción, el fenómeno poético y a y su afectación en el lector y la didáctica del poema. La primera consiste en abordar algunos conceptos base, desde Jauss: poiesis, aisthesis y catarsis. Igual sucede con otro teórico de la recepción, Iser, en el cual se retoman conceptos como; punto de visión móvil, repertorio, indeterminaciones, entre otras. Son espacios donde el lector de poemas, en este caso el estudiante, entabla un diálogo con el poema.
URI: http://hdl.handle.net/11349/2240
Appears in Collections:Maestría en Comunicación - Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
HenaoRodriguezMileydi2015.pdfTrabajo de grado5,45 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons