Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/2156
Title: Aproximación al Estado del Arte sobre la “Comunicación en la Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias Naturales” en la Revista Especializada Enseñanza de las Ciencias, entre 2004 y 2014.
Author: PINILLA RODRÍGUEZ, FARYDE VALERIA
Advisor: GARCÍA MARTÍNEZ, ÁLVARO
Keywords: Comunicación
Enseñanza
Aprendizaje
Ciencias naturales
Date: 20-Aug-2015
Abstract: This degree work is a desk study of 59 articles in the journal Science Teaching Selected publications between 2004 and 2014 , through this study can identify these documents and general trends in research related to communication in the learning of the natural sciences , where the importance of teaching intentionally to communicate in the language of science to facilitate the development of linguistic communication and cognitive skills that contribute to real scientific literacy stands highlighting natural science and teaching as a communicative and cultural activity to the significance generated by the students.
Description: El presente trabajo de grado es un estudio documental de 59 artículos de la revista Enseñanza de las Ciencias seleccionados de las publicaciones entre el 2004 y el 2014, a través de este estudio es posible identificar las generalidades de estos documentos y las tendencias en investigación referidas a la comunicación en la enseñanza aprendizaje de las ciencias naturales, donde se destaca la importancia de enseñar de manera intencionada a comunicar en el lenguaje propio de las ciencias para facilitar el desarrollo de habilidades comunicativas y cognitivo lingüísticas, que aportan a una real alfabetización científica destacando a las ciencias naturales y la enseñanza como actividad comunicativa y sociocultural para que se genere la significación por parte de los estudiantes.
URI: http://hdl.handle.net/11349/2156
Appears in Collections:Maestría en Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.