Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/2111
Title: La oralidad hipertextual en la construcción de actos poéticos
Author: Chaparro Báez, Sandra Liliana
Advisor: Guevara Amortegui, Carlos Arturo
Subjects: Maestría en Comunicación - Educación - Tesis y disertaciones académicas
Comunicación oral
Poesía
Métodos de enseñanza
Keywords: Oralidad
Mundo de vida
Creación de actos poéticos
Comunicación
Educación
Date: 4-Aug-2015
Abstract: Orality is a natural faculty of human, it has traditionally been the most widely used form of communication in society; through it, each subject means and gives meaning to his own life world. Presented below is a reflection and claim of orality and poetic acts performed by subjects; especially from education, which mediates the conformation of each individual. To carry out the research they were based groups, Cycle II students from a rural school in Bogota and cycle IV students from the urban area of the city. These students actively participated in different activities in an educational commitment of orality.
Description: La oralidad es una facultad natural del ser humano, tradicionalmente ha sido la forma más utilizada de comunicación en la sociedad; a través de ella, cada sujeto significa y otorga sentido a su propio mundo de vida. Se presenta a continuación una reflexión y reivindicación de la oralidad y los actos poéticos que realizan los sujetos; especialmente, desde la educación, que media en la conformación de cada individuo. Para la realización de la investigación se tuvieron como grupos base, estudiantes de ciclo II de un colegio rural de Bogotá y estudiantes de ciclo IV de la zona urbana de la ciudad. Estos estudiantes participaron activamente en diferentes actividades que conforman una apuesta pedagógica de la oralidad.
URI: http://hdl.handle.net/11349/2111
Appears in Collections:Maestría en Comunicación - Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChaparroBaezSandraLiliana2015.pdf1,2 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons