Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/19516
Title: Knowledge managing in the classroom: promoting pedagogy changes toward a global education
La gestión del conocimiento en el aula como promotora del cambio pedagógico hacia una educación globalizada
Author: Rojas Galeano, Sergio Andrés
Keywords: University
knowledge society
knowledge managing
pedagogy.
Universidad
sociedad del conocimiento
gestión del conocimiento
pedagogía
Universidad
sociedad del conocimiento
gestión del conocimiento
pedagogía.
Publisher: Universidad Distrital Francisco José de Caldas
Description: Ante la inminente llegada de la sociedad del conocimiento, la Universidad reasume su protagonismo en su generación y conservación, bajo las directrices de la formación, la investigación, la extensión y la docencia. Por tal razón, tanto estudiantes como educadores deben apropiarse de un nuevo papel con una postura crítica, creativa, colaborativa y contextualizada, frente a los avances científicotecnológicos que se dan en la aldea global. En este artículo se describe como mediante pequeños cambios continuos que permitan incorporar las nuevas tecnologías de la información y el conocimiento en las metodologías de enseñanza - aprendizaje, se puede contribuir favorablemente a alcanzar esta meta.
Nowadays, in the presence of the knowledge society, University assumes a principal role in knowledge generation and preservation, carrying out activities for development, researching, and teaching. That is the reason why both, students and teachers, must demonstrate a new behavior, acting with a criticism, creative, communicative and collaborative attitude, facing scientifictechnology progresses in a global environment. This paper explores how by means of continual little changes to integrate new information and knowledge technologies in the traditional teaching-learning methodologies, this goal can be achieved.
URI: http://hdl.handle.net/11349/19516
Other Identifiers: https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/reving/article/view/2192
10.14483/23448393.2192
Appears in Collections:Ingeniería

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.