Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/18593
Title: Hallazgos iniciales sobre la evaluación de la oralidad en el aula
Oral language assessment in the classroom: Initial research findings
Author: Camelo González, Martha Judith
Cárdenas Aguilar, Esther Julia
Gutiérrez Ríos, Yolima
Pinilla Vásquez, Raquel
Rodríguez Luna, María Elvira
Torres Triana, María Fernanda
Keywords: Oral assessment
speaking
listening
Evaluación de la oralidad
habla
escucha
Publisher: Universidad Distrital Francisco José de Caldas
Description: Se presenta un análisis de los problemas referidos a la ausencia de la enseñanza y por consiguiente de la evaluación de la oralidad en los ciclos 3, 4 y 5 de escuelas públicas de Bogotá. Se referencian investigaciones que con propósitos e instrumentos diversos se acercan a su evaluación. A partir de observaciones y de registros de clase, se analizan las prácticas de enseñanza y de evaluación dominantes. Se reafirma la problemática en el sentido de la carencia de instrumentos y estrategias para su enseñanza y evaluación.
This research article analyzes the problems with regard to the absence of teaching, and therefore of the oral assessment, in Bogota’s publics schools in the 3rd, 4th and 5th grades. It refers to research that with various purposes and instruments brings its   assessment closer. From class observations and registers both dominant teaching and assessment practices will be analyzed. It reaffirms the problems in terms of the lack of instruments and strategies for its teaching and assessment.
URI: http://hdl.handle.net/11349/18593
Other Identifiers: https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/enunc/article/view/3590
10.14483/22486798.3590
Appears in Collections:Enunciación

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.