Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/15979
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorVásquez, Tomás-
dc.creatorColl Ramírez, Daniel Alfredo-
dc.date.accessioned2019-08-09T16:50:38Z-
dc.date.available2019-08-09T16:50:38Z-
dc.date.created2019-07-24-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11349/15979-
dc.descriptionA partir del momento histórico que atraviesa Colombia por cuenta del acuerdo de paz logrado con el grupo FARC en el año 2016, consideramos pertinente analizar como está estructurada la escuela para acompañar dicho proceso, entendiendo que no es un hecho aislado y que por el contrario está íntimamente ligado a los procesos sociales institucionales como conjunto. Es por ello, que en la presente investigación decidimos indagar la manera en la que los actores escolares comprenden los conceptos de paz y democracia al interior de la escuela, no sin antes analizar como perciben este escenario y su rol al momento de tomar decisiones, esto enmarcado en la perspectiva del campo comunicación/educación y específicamente al concepto de cultura política propio de este.spa
dc.description.abstractFrom the historical moment that Colombia is going through on account of the peace agreement reached with the FARC group in 2016, we consider it pertinent to analyze how the school is structured to accompany this process, understanding that it is not an isolated event and that, on the contrary, it is intimately linked to institutional social processes as a whole. That is why, in this research, we decided to investigate the way in which school actors understand the concepts of peace and democracy within the school, but not before analyzing how they perceive this scenario and their role when making decisions, this framed in the perspective of the field communication / education and specifically to the concept of political culture proper of this.spa
dc.format.mimetypepdfspa
dc.rightsAn error occurred on the license name.*
dc.rights.uriAn error occurred getting the license - uri.*
dc.subjectCultura políticaspa
dc.subjectEscuelaspa
dc.subjectFormación ciudadanaspa
dc.subjectProceso de pazspa
dc.titleManifestaciones de la cultura política en la escuela, en tiempos de posacuerdo. Una mirada desde el campo comunicación / educaciónspa
dc.subject.lembMaestría en Comunicación - Educación - Tesis y disertaciones académicasspa
dc.subject.lembCultura política - Aspectos educativosspa
dc.subject.lembConflicto armado - Colombiaspa
dc.subject.lembAcuerdos de paz - Colombiaspa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.creator.emaildaniel_cr27@hotmail.comspa
dc.title.titleenglishManifestations of political culture in the school, in times of post-agreement. A look from the communication / education Field.spa
dc.subject.keywordPolitical culturespa
dc.subject.keywordSchoolspa
dc.subject.keywordCitizen educationspa
dc.subject.keywordPeace processspa
dc.type.degreeMonografíaspa
dc.rights.accesoAbierto (Texto Completo)spa
Appears in Collections:Maestría en Comunicación - Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CollRamírezDanielAlfredo2019.pdf977,86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.