Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/15619
Title: Asistencia en procesos sistemáticos de ensayos de caracterización de materiales granulares en el laboratorio de suelos Peyco Colombia
Author: Sánchez Baquero, Juan Carlos
Advisor: Días Ortiz, Víctor Hugo
Subjects: Tecnología en Construcciones Civiles - Tesis y disertaciones académicas
Ensayo de materiales
Caracterización
Ensayos de laboratorio
Keywords: Suelos
Ensayos
Laboratorio
Normas
Granulares
Caracterizacion
Date: 14-Feb-2019
Abstract: In accordance with what is stated in the problem and justification described in section 1.1. and 1.2. respectively of this report and in order to comply with the stated objectives, the methodological approach was presented according to the schedule set out below; provides the phases with which the internship was addressed. Each work done corresponds to a phase or is the bridge between two that paves the way for the good development of the internship, given that; each phase must be overcome in order to be able to move on to the next, so that you can count on sufficient skills and knowledge to deal with the new tasks that should be carried out in the next phase. In this order of ideas, the conclusions, contributions and recommendations are the compendium of results and skills acquired in each of the phases overcome. The initial phase that corresponds to the induction and feedback bases the bases for the development of the internship, generating the aptitudes for the adequate performance of the characterization tests, preserving the safety parameters and the corresponding care of the machinery. The second phase allows the acquisition of own skills for the proper development of the different characterization tests, bases and strengthens knowledge. The following phases that give the outcome to the internship allow to create criteria for analysis and evaluation of the systematic processes of the characterization tests, at the same time it offers the possibility of increasing the PEYCO laboratory's portfolio of tests, which generates an added value not contemplated in the approach to the internship.
Description: Conforme a lo planteado en la problemática y justificación descrito en el numeral 1.1. y 1.2. respectivamente del presente informe y en aras de darle cumplimiento a los objetivos planteados, se presentó el abordaje metodológico que acorde al cronograma expuesto a continuación; brinda las fases con las que se abordó la pasantía. Cada labor realizada corresponde a una fase o es el puente entre dos que abre el camino para el buen desarrollo de la pasantía, dado que; hay que superar cada fase para poder pasar a la siguiente, de tal manera que se pueda contar con las aptitudes y conocimientos suficientes para hacerle frente a las nuevas labores que se tendrían que realizar en la siguiente fase. En este orden de ideas, las conclusiones, aportes y recomendaciones, son el compendio de resultados y aptitudes adquiridas en cada una de las fases superadas. La fase inicial que corresponde a la inducción y retroalimentación fundamenta las bases para el desarrollo de la pasantía, generando las aptitudes para la adecuada realización de los ensayos de caracterización, conservando los parámetros de seguridad y los cuidados correspondientes a la maquinaria. La segunda fase permite la adquisición de destrezas propias para el buen desarrollo de los diferentes ensayos de caracterización, fundamenta y fortalece el conocimiento. Las fases siguientes que dan el desenlace a la pasantía permiten crear criterio de análisis y evaluación de los procesos sistemáticos de los ensayos de caracterización, a la par brinda la posibilidad de aumentar el portafolio de ensayos del laboratorio PEYCO lo que genera un valor agregado no contemplado en el planteamiento de la pasantía.
URI: http://hdl.handle.net/11349/15619
Appears in Collections:Tecnología en Construcciones Civiles

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LicenciayAutorizacion.2019.pdf210,3 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
SanchezBaqueroJuanCarlos2019.pdf4,65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.