Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/15494
Title: De la enseñanza de la escritura lineal a la producción textual e hipertextual transmedia, en la educación secundaria
Author: Mendieta Briceño, Ángela Patricia
Advisor: Rodríguez, Humberto Alexis
Subjects: Licenciatura en Humanidades y Lengua Castellana - Tesis y disertaciones académicas
Literatura - Estudio y enseñanza
Arte de escribir - Enseñanza
Creación artística, literaria, etc.
Keywords: Educación
Hipertexto
Escritura
Producción textual
Narrativas transmedia
Texto
Date: 11-Mar-2019
Abstract: This research explores the shift from instruction in scriptural production to the pedagogy of textual production and transmedia hypertext in secondary education. Based on an educational action research, it designs, implements and analyzes a curricular innovation in the teaching of transmedia text production in the subject of Spanish. Among the main results is a theoretical framework of textual production and transmedia hypertext, a guide for the implementation of a pedagogy of the transmedia text and a systematic reflection of this educational process.
Description: Esta investigación explora el paso de la instrucción en producción escritural a la pedagogía de la producción textual e hipertextual transmedia en la educación secundaria. Basada en una investigación-acción educativa, diseña, implementa y analiza una innovación curricular de la enseñanza de la producción de textos transmedia en la asignatura de español. Entre los principales resultados se encuentra un marco teórico de la producción textual e hipertextual transmedia, una guía para la implementación de una pedagogía del texto transmedia y una reflexión sistemática de este proceso educativo.
URI: http://hdl.handle.net/11349/15494
Appears in Collections:Licenciatura en Humanidades y Lengua Castellana

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MendietaBriceñoÁngelaPatricia2018.pdf2,21 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons