Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/15256
Title: Hilos invisibles: incidencia del Neoliberalismo en la vida de los docentes
Author: Motavita Sarmiento, Misael Alejandro
Motavita Sarmiento, Fabio Yesid
Advisor: Guerrero Nieto, Carmen Helena
Subjects: Maestría en Comunicación - Educación - Tesis y disertaciones académicas
Neoliberalismo - Aspectos educativos - Colombia
Personal docente
Docencia - Investigaciones
Docencia como profesión
Keywords: Neoliberalismo
Neoliberalismo educativo
Crimen educativo
Narraciones
Calidad de vida
Privatización
Estado social mínimo
Date: 24-Apr-2019
Abstract: The present investigation sought to carry out an analysis of the incidences of neoliberalism in the lives of teachers (interviewed), both in their personal lives and in their professional lives. The main motivation to carry out this research was based on the scarcity of research work on the subject and the intention to open a space in the communication education mastery where the relationship between general historical issues and the daily life of teachers is accommodated. (in their families and in their schools). The research carried out an analysis of data collected through narrative interviews that revealed some categories directly connected with the educational and labor neoliberal system. The main intention was to give a voice to the participants in this work, letting them talk about their experiences in their jobs and families in relation to the neoliberal system that determined their professional and personal decisions and actions.
Description: La presente investigación buscó realizar un análisis de las incidencias del neoliberalismo en la vida de los docentes (entrevistados), tanto en sus vidas personales como en sus vidas profesionales. La motivación principal para realizar esta investigación se basó en la escasez de trabajos investigativos sobre el tema y en la intención de abrir un espacio en la maestría de comunicación educación donde se dé cabida a la relación entre temas históricos generales y la vida cotidiana de los docentes (en sus familias y en sus colegios). La investigación realizó un análisis de datos recolectados por medio de entrevistas narrativas que arrojaron algunas categorías conectadas directamente con el sistema neoliberal educativo y laboral. La intención principal fue dar voz a los participantes de este trabajo, dejando hablar sus experiencias vividas en sus trabajos y familias en relación con el sistema neoliberal que determinó sus decisiones y actuaciones profesionales y personales.
URI: http://hdl.handle.net/11349/15256
Appears in Collections:Maestría en Comunicación - Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MotavitaSarmientoMisaelAlejandro2019.pdf3,7 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons