Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/14994
Title: Apropiación del concepto de biodiversidad aplicado a los procesos educativos llevados a cabo en la cuenca del Río Fucha por el Jardín Botánico De Botánico De Bogotá José Celestino Mutis
Author: Gómez Bustamante, Sebastián
Advisor: Ruiz Pacheco, Nelly Janneth
Subjects: Licenciatura en Biología - Tesis y disertaciones académicas
Educación ambiental - Bogotá (Colombia)
Biodiversidad - Enseñanza
Fucha (Río, Colombia)
Keywords: Educación
Ecosistemas
Biodiversidad
Ambiente
Date: 7-Feb-2019
Abstract: The present work seeks to highlight the perception of biodiversity in the students and communities belonging to the Fucha river basin, following the guidelines of the Botanical Garden of Bogotá, José Celestino Mutis. Through activities related to environmental education, it seeks to generate processes of appropriation of biodiversity, present in the city of Bogotá, focusing on ecosystems of great importance, such as the moor and wetlands, trying to teach through pedagogical tools, the importance of biodiversity and the conservation of native species of animals and plants.
Description: El presente trabajo, busca evidenciar la percepción sobre la biodiversidad en los estudiantes y comunidades, pertenecientes de la cuenca del Río Fucha, siguiendo las directrices del Jardín Botánico de Bogotá, José Celestino Mutis. A través de actividades relacionadas con la educación ambiental, se busca generar procesos de apropiación de la biodiversidad, presente en la ciudad de Bogotá, enfocándose en ecosistemas de gran importancia, como los páramos y los humedales, tratando de enseñar a través de herramientas pedagógicas, la importancia de la biodiversidad y la conservación de las especies nativas de animales y plantas.
URI: http://hdl.handle.net/11349/14994
Appears in Collections:Licenciatura en Biología

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GomezBustamanteSebastian2019.pdfTrabajo de Grado939,52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.