Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/14991
Title: Pasantíateórico-práctica “contribución al fortalecimiento, consolidación y desarrollo del grupo de investigación biología enseñanza y realidades (BER)
Author: Bermúdez García, Rosa Gineth
Advisor: Fonseca Amaya, Guillermo
Subjects: Licenciatura en Biología - Tesis y disertaciones académicas
Biología - Enseñanza
Ciencia - Enseñanza
Innovaciones educativas
Keywords: Diplomado ciencia y contexto
Enseñanza de las ciencias
Innovación
Date: 6-Dec-2018
Abstract: The group and seedbed of research Biology teaching and realities (BER), is characterized by being a space where problematizes, questions and contributes to the construction of teaching and learning processes of science, taking into account the above, with this internship it is intended to strengthen the development, structure and organization of the research group, contributing in a significant way to the various processes that are carried out within the group. In order to comply with these objectives, various support activities will be carried out in the planning and development of the Diploma in Science and Context, it constitutes a possibility of dialogue of knowledge, among the professors of the District University and teachers of Basic and Middle Education of the District Capital, (twenty-four teachers that are distributed in twenty-one (21) Institutions Educational District, in eleven locations of the twenty (20) of the Capital District).
Description: El grupo y semillero de investigación biología enseñanza y realidades (BER), se caracteriza por ser un espacio en donde se problematiza, cuestiona y aporta a la construcción de procesos de enseñanza y aprendizaje de las ciencias, teniendo en cuenta lo anterior, con esta pasantía se pretende fortalecer el desarrollo, la estructura y organización del grupo de investigación, aportando de manera significativa a los diversos procesos que se llevan a cabo al interior del grupo. Para dar cumplimento a estos objetivos, se llevaran a cabo diversas actividades de apoyo en la planeación y desarrollo del diplomado ciencia y contexto. El diplomado ciencia y contexto, se constituye en una posibilidad de dialogo de saberes, entre los profesores de la Universidad Distrital y los profesores de Educación básica y media del Distrito capital, (veinticuatro docentes que se encuentran distribuidos en veintiún (21) Instituciones Educativa Distritales IED, en once localidades de las veinte (20) del Distrito Capital.
URI: http://hdl.handle.net/11349/14991
Appears in Collections:Licenciatura en Biología

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BermúdezGarcíaRosaGineth2018.pdfTrabajo de Grado1,98 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.