Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/14879
Title: Actividades tecnológicas escolares y formación de sujetos: significados y relaciones aproximación teórica y práctica
Author: Castiblanco Martínez, Marisol
Muñoz Romero, July Paola
Advisor: Quintana Ramírez, Antonio
Subjects: Maestría en Educación en Tecnología - Tesis y disertaciones académicas
Tecnología educativa
Actividades estudiantiles
Educación - Investigaciones
Keywords: Actividades
Tecnología
Educación
Formación
Sujeto
Pensamiento
Date: 22-Feb-2019
Abstract: The present research entitled -School Technology Activities and Training of Subjects: Meanings and Relationships - Theoretical and Practical Approach ", arose with the need to establish and interpret the basic meanings and relationships between activities technological processes and the processes of training subjects, from the bibliographic review and the experience with boys and girls of fifth grade of primary school from the implementation of a technological school activity, called "About the cloning of pets ... come and debate" according to the structure of the CTS approach and taking into account the common skills of the critical thinking and deliberative thinking, determined as: participation, argumentation, motivation, defense of points of view, decision making and problem solving.
Description: La presente investigación titulada ―Actividades tecnológicas escolares y formación de sujetos: significados y relaciones - aproximación teórica y práctica, surgió con la necesidad de establecer e interpretar los significados básicos y las relaciones entre las actividades tecnológicas escolares y los procesos de formación de sujetos, desde la revisión bibliográfica y la experiencia con niños y niñas de grado quinto de primaria a partir de la implementación de una actividad tecnológica escolar, denominada ―Sobre la clonación de mascotas… ven y debate atendiendo a la estructura del enfoque CTS y teniendo en cuentas las habilidades en común del pensamiento crítico y del pensamiento deliberativo, determinadas como: la participación, la argumentación, la motivación, la defensa de los puntos de vista, la toma de decisiones y la solución de problemas.
URI: http://hdl.handle.net/11349/14879
Appears in Collections:Maestría en Educación en Tecnología (Virtual)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CastiblancoMartinezMarisol2019.pdf20,24 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons