Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/14876
Title: Uso de software educativo en la enseñanza - aprendizaje del álgebra escolar
Author: Cristancho Contreras, Luz Angela
Advisor: Munevar García, Pablo Alexander
Subjects: Maestría en Educación en Tecnología - Tesis y disertaciones académicas
Tecnología educativa
Álgebra - Enseñanza
Métodos de enseñanza
Keywords: Software
Álgebra
Variable
Enseñanza
Aprendizaje
Date: 28-Feb-2019
Abstract: In this degree work, we present the way in which the use of educational software enhances the learning of algebra by students. Showing important aspects for its selection, regarding the establishment of some categories, resulting in the choice of the articulate story line 3 software, in which the design of the activities is done, which seek to enhance the students' interpretation of the lyrics as generalized number, specific unknowns and functional relationship. In this document you can also find the theoretical support that laid the basis for the design of the activities, with respect to the historical course of the algebra, the recognition of the errors and difficulties that students usually present in the passage from arithmetic to algebra, the need for strengthen the different meanings of the letter and what is established in the quality standards and in the curricular guidelines regarding this subject. You can also find the design of the activities in the software, with its respective application and the results obtained.
Description: En este trabajo de grado, se da a conocer la forma en la que el uso de software educativo potencia el aprendizaje del álgebra por parte de los estudiantes. Mostrando aspectos importantes para su selección, en cuanto al establecimiento de unas categorías, dando como resultado la escogencia del software articulate story line 3, en el cual se hace el diseño de las actividades, que buscan potenciar en los estudiantes la interpretación de la letra como número generalizado, incógnita específica y relación funcional. En este documento también se puede encontrar el soporte teórico que fundamentó el diseño de las actividades, con respecto al recorrido histórico del álgebra, el reconocimiento de los errores y dificultades que suelen presentar los estudiantes en el paso de la aritmética al álgebra, la necesidad de fortalecer los diferentes significados de la letra y lo establecido en los estándares de calidad y en los lineamientos curriculares con respecto a esta temática. También se encuentran el diseño de las actividades en el software, con su respectiva aplicación y los resultados obtenidos.
URI: http://hdl.handle.net/11349/14876
Appears in Collections:Maestría en Educación en Tecnología (Virtual)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CristanchoContrerasLuzAngela2018.pdf8,47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.