Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/14786
Title: Un acercamiento a las relaciones socioculturales que los niños y niñas construyen desde el lenguaje a través de la literatura
Author: Infante Moreno, Javier Eduardo
Advisor: Tapiero, Omaira
Subjects: Maestría en Infancia y Cultura - Tesis y disertaciones académicas
Infancia
Lenguaje de los niños
Emociones infantiles
Keywords: Infancia
Cultura
Lenguaje
Literarura
Date: 12-Mar-2019
Abstract: In a society that disregards contemporary childhood and ignores the language of children and what they are passionate about, there is a social ignorance that leads to the use of the power of language over children as a deterrent to train and unify them in thoughts about art, religion, economics, and politics.
Description: La sociedad desconoce a la infancia contemporánea, desconoce el lenguaje de los niños y niñas, desconoce sus sentires y lo que los apasiona. Este desconocimiento social, conduce a que se utilice el poder del lenguaje sobre ellas y ellos, como un arma de disuasión, para domesticarlos y para homogeneizar sus pensamientos respecto al arte, la religión, la economía y la política.
URI: http://hdl.handle.net/11349/14786
Appears in Collections:Maestría en Infancia y Cultura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
InfanteMorenoJavierEduardo2019.pdfTesis de Maestría1,93 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons