Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/14777
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRincón Verdugo, Cecilia-
dc.creatorCellamen Barreto, Jenny Alexandra-
dc.creatorGómez Barrera, Iris Marlen-
dc.date.accessioned2019-04-25T14:53:42Z-
dc.date.available2019-04-25T14:53:42Z-
dc.date.created2019-03-06-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11349/14777-
dc.descriptionLa investigación en imaginarios sociales sobre educación inicial que emergen en las practicas pedagógicas de un grupo de docentes del jardín infantil Chavitos Creativos se interesó por indagar sobre las tensiones entre el potenciamiento del desarrollo infantil y la preparación de los niños y niñas para la primaria, por medio de un enfoque cualitativo interpretativo, que permitió develar las significaciones imaginarias instituidas e instituyentes sobre educación inicial, infancia y practica pedagógica, encontrando hallazgos importantes en cuanto a la configuración de prácticas y discursos de orden pedagógico tradicional cuyo objetivo es la academización de la infancia.spa
dc.description.abstractResearch in social imaginaries on initial education emerging in the pedagogical practices of a group of teachers of the kinder garden Chavitos Creativos interested to inquire about the tensions between the promotion of child development and the preparation of children and girls for primary, by medium of an interpretative qualitative approach, which allowed to develop imaginary significations instuted and instituents of initial education, childhood and pedagogical practice, finding important findings in connection with the configuration of practices and discourses of traditional pedagogical order whose objective is the academy of childhood.spa
dc.format.mimetypepdfspa
dc.rightsAn error occurred on the license name.*
dc.rights.uriAn error occurred getting the license - uri.*
dc.subjectImaginarios socialesspa
dc.subjectEducación inicialspa
dc.subjectPráctica pedagógicaspa
dc.titleImaginarios sociales sobre educación inicial que emergen en las prácticas pedagógicas de las docentes del jardín infantil Chavitos Creativosspa
dc.subject.lembMaestría en Infancia y Cultura - Tesis y disertaciones académicasspa
dc.subject.lembImaginarios socialesspa
dc.subject.lembEducación preescolarspa
dc.subject.lembDesarrollo infantilspa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.creator.emailjennycellamendbc@gmail.comspa
dc.creator.emailirismarlen@gmail.comspa
dc.title.titleenglishSocial imaginaries about initial education that emerge in the pedagogical practices of the teachers of the Chavitos Creativos children's gardenspa
dc.subject.keywordSocial imaginariesspa
dc.subject.keywordInitial educationspa
dc.subject.keywordPedagogical practicespa
dc.type.degreeMonografíaspa
dc.rights.accesoAbierto (Texto Completo)spa
Appears in Collections:Maestría en Infancia y Cultura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GómezBarreraIrisMarlen2019.pdfTesis de Maestría2,15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.