Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/14777
Title: Imaginarios sociales sobre educación inicial que emergen en las prácticas pedagógicas de las docentes del jardín infantil Chavitos Creativos
Author: Cellamen Barreto, Jenny Alexandra
Gómez Barrera, Iris Marlen
Advisor: Rincón Verdugo, Cecilia
Subjects: Maestría en Infancia y Cultura - Tesis y disertaciones académicas
Imaginarios sociales
Educación preescolar
Desarrollo infantil
Keywords: Imaginarios sociales
Educación inicial
Práctica pedagógica
Date: 6-Mar-2019
Abstract: Research in social imaginaries on initial education emerging in the pedagogical practices of a group of teachers of the kinder garden Chavitos Creativos interested to inquire about the tensions between the promotion of child development and the preparation of children and girls for primary, by medium of an interpretative qualitative approach, which allowed to develop imaginary significations instuted and instituents of initial education, childhood and pedagogical practice, finding important findings in connection with the configuration of practices and discourses of traditional pedagogical order whose objective is the academy of childhood.
Description: La investigación en imaginarios sociales sobre educación inicial que emergen en las practicas pedagógicas de un grupo de docentes del jardín infantil Chavitos Creativos se interesó por indagar sobre las tensiones entre el potenciamiento del desarrollo infantil y la preparación de los niños y niñas para la primaria, por medio de un enfoque cualitativo interpretativo, que permitió develar las significaciones imaginarias instituidas e instituyentes sobre educación inicial, infancia y practica pedagógica, encontrando hallazgos importantes en cuanto a la configuración de prácticas y discursos de orden pedagógico tradicional cuyo objetivo es la academización de la infancia.
URI: http://hdl.handle.net/11349/14777
Appears in Collections:Maestría en Infancia y Cultura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GómezBarreraIrisMarlen2019.pdfTesis de Maestría2,15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.