Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/14471
Title: La formación de profesores en el proyecto curricular de la licenciatura en biología
Author: García López, Kevin Fabián
Advisor: Betancourt Godoy, José Javier
Subjects: Licenciatura en Biología - Tesis y disertaciones académicas
Biología - Enseñanza
Pedagogía
Formación profesional de maestros
Keywords: Formación de Maestros
Universidad Distrital
Profesores de Biología
Profesionalización Docente
Pedagogía
Date: 6-Apr-2018
Abstract: This paper explores, from a bibliographic collection of primary and secondary sources, about the constituent elements present in the process of professionalization of teachers and their relation with the biological discourse in a general way. Then, it centers the analysis on the pedagogical and epistemological perspectives regarding teacher training that have been present in the constitution of the Degree in Biology of the Faculty of Sciences and Education of the District University through its history.
Description: Este trabajo monográfico indaga desde una recolección bibliográfica de fuentes primarias y secundarias, sobre elementos constitutivos presentes en el proceso de profesionalización docente y su relación con el discurso biológico de manera general. Posteriormente, centra el análisis en las perspectivas pedagógicas y epistemológicas respecto a la formación del profesorado que han estado presentes en la constitución de la Licenciatura en Biología en la Facultad de Ciencias y Educación de la Universidad Distrital a través de su historia.
URI: http://hdl.handle.net/11349/14471
Appears in Collections:Licenciatura en Educación Básica con énfasis en Ciencias Sociales

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GarciaLopezKevinFabian2018.pdf1,18 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons