Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/14312
Title: El conocimiento del profesor de soft skills, una caracterización desde el modelo TPACK
Author: Rey Monroy, Jairo Anibal
Advisor: Molina Vásquez, Ruth
Subjects: Maestría en Educación - Tesis y disertaciones académicas
Tecnología educativa
Resiliencia (Psicología) - Enseñanza
Medios de enseñanza
Keywords: Soft skills
TPACK
Blended learning
Conocimiento del profesor
Date: 9-Aug-2018
Abstract: This document aims to characterize the knowledge of a teacher who teaches resilience in a technology-mediated environment. It presents a theoretical contextualization that includes elements related to the TPACK model (Technological, pedagogical and content knowledge), blended learning as a work modality that combines virtual education with the advice of a teacher and the development of soft skills among which highlights resilience The study is part of a qualitative research, is a unique case study, which has as its protagonist the teacher of a group of extra students, victims of violence, who are finishing their high school studies. The TPACK model was used as a frame of reference that allows taking into account pedagogical, disciplinary and technological aspects, as well as the possible relationships among them, to characterize the teacher's knowledge.
Description: Este documento tiene como objetivo hacer una caracterización del conocimiento de un profesor que enseña resiliencia en un entorno mediado por la tecnología. Se presenta una contextualización teórica que incluye elementos relacionados con el modelo TPACK (Technological, pedagogical and content knowledge), el blended learning como modalidad de trabajo que combina la educación virtual con la asesoría de un profesor y el desarrollo de habilidades blandas entre la que se destaca la resiliencia. El estudio se enmarca en una investigación de tipo cualitativo, es un estudio de caso único, que tiene como protagonista al profesor de un grupo de estudiantes en extra, víctimas de la violencia, que se encuentran terminando sus estudios de secundaria. Se usó como marco de referencia el modelo TPACK que permite tener en cuenta aspectos de tipo pedagógico, disciplinar y de tecnología, así como las posibles relaciones entre ellos, para caracterizar el conocimiento del profesor.
URI: http://hdl.handle.net/11349/14312
Appears in Collections:Maestría en Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ReyMonroyJairoAnibal2018.pdf1,96 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons