Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/13765
Title: Propuesta de plan de desarrollo rural participativo con enfoque de inteligencia territorial (Facatativa Cundinamarca)
Author: Agudelo Ospina, John Alexander
Ceballos Mendoza, Cristian Esteban
Advisor: Rodríguez Bernal, Luis Leonardo
Subjects: Ingeniería Catastral y Geodesia - Tesis y disertaciones académicas
Desarrollo rural - Facatativá (Cundinamarca, Colombia)
Ordenamiento territorial - Facatativá (Cundinamarca, Colombia)
Planificación regional - Facatativá (Cundinamarca, Colombia)
Keywords: Inteligencia
Territorio
Desarrollo
Planeación
Rural
Participación
Date: 19-Apr-2018
Abstract: This work formulates a proposal for a participatory rural development plan based on the integration of new methodologies for the construction of knowledge of the territory such as: Territorial Intelligence, Participatory Planning, as well as new positions for the planning of the rural sector. This proposal was formulated for the municipality of Facatativá in the department of Cundinamarca; specifically for the village Mancilla. which, due to its socioeconomic and geographic conditions, constitute a good scenario for the application of the developed methods.
Description: El presente trabajo formula una propuesta para un plan de desarrollo rural participativo a partir de la integración de nuevas metodologías para la construcción de conocimiento del territorio como: La Inteligencia Territorial, la Planeación Participativa, así como nuevas posturas para la planeación del sector rural. Dicha propuesta fue formulada para el municipio de Facatativá en el departamento de Cundinamarca; específicamente para la vereda Mancilla. la cual, por sus condiciones socio-económicas y geográficas, constituyen un buen escenario para la aplicación de los métodos desarrollados.
URI: http://hdl.handle.net/11349/13765
Appears in Collections:Ingeniería Catastral y Geodesia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AgudeloOspinaJohnAlexander2018.pdfTrabajo de Grado27,5 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons