Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/13690
Title: Trabajo teórico-práctico en el campo del conocimiento profesional del profesor de biología
Author: García Melo, Andrés David
Flórez Molina, Jhon
Advisor: Fonseca Amaya, Guillermo
Subjects: Licenciatura en Biología - Tesis y disertaciones académicas
Profesores de biología
Formación profesional de maestros
Biología - Enseñanza
Keywords: Biología
Conocimiento
Profesional
Profesor
Date: 1-Dec-2015
Abstract: This internship is part of the training of science teachers, which is a line of research in science teaching, where the teacher professional knowledge is presented as an opportunity to meet the complex nature of this knowledge. So this internship seeks to bring in through the hotbed of research Biology, Education and Realities (BER) recognition of professional knowledge of biology teacher needed to transform the disciplinary content in order to make them more understandable to students and facilitate learning. Upon completion of this conceptual count this internship aims to contribute to teacher training in biology highlighting the importance of specific teaching where and how the content and teaching are not configured in separate fields, but on the contrary both to develop in a typical teacher knowledge and that therefore this type of knowledge must be the structuring axis of teacher training programs.
Description: La presente pasantía se enmarca en la formación de profesores de ciencias, la cual constituye una línea de investigación en la didáctica de las ciencias, donde el conocimiento profesional del profesor se presenta como una oportunidad para conocer la naturaleza compleja de este conocimiento. De tal modo esta pasantía se busca aportar en los pasantes del semillero de investigación Biología, Enseñanza y Realidades (BER) un reconocimiento del conocimiento profesional del profesor de Biología necesario para poder transformar los contenidos disciplinares con el fin de hacerlos más comprensibles a los alumnos y facilitar así el aprendizaje. Al finalizar este recuento conceptual esta pasantía pretende contribuir a la formación del profesorado en biología resaltando la importancia de las didácticas especificas donde y como el contenido y didáctica no se configuren en campos separados, sino por el contrario ambos se desarrollen en un conocimiento característico del maestro y que por ende este tipo de conocimiento ha de ser el eje estructurador de los programas de formación del profesorado.
URI: http://hdl.handle.net/11349/13690
Appears in Collections:Licenciatura en Biología

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GarciaMeloAndrésDavid2015.pdfTrabajo de Pasantía2,46 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons