Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/13220
Title: El Ballet A Través Del Juego, Como Alternativa Para La Reconciliación E Inclusión Social De La Primera Infancia
Author: Sotelo Ocampo, Lady Esmeralda
Advisor: Eljaiek Avendaño, Hernando José
Subjects: ARTE DANZARIO - TESIS Y DISERTACIONES ACADÉMICAS
BALLET - ENSEÑANZA
INCLUSIÓN SOCIAL
MÉTODOS DE ENSEÑANZA
Keywords: Ballet
Exclusión
Inclusión Social
Juego
Reconciliación
Date: 19-Apr-2018
Abstract: Based on the classical dance, this work was directed towards the searching of pedagogical alternatives to find, from the game and the animals imaginaries, a methodological strategy which motivates and promotes respect, both individually and collectively, from an infant population between three and five years old, in the FUNDEHI intuition, located in the community four at Soacha municipality. Therefore, ballet classes were proposed.
Description: Teniendo como base la danza clásica, este trabajo se encaminó hacia la búsqueda de alternativas pedagógicas para encontrar, desde el juego y los imaginarios de animales, una estrategia metodológica que motive y promueva el respeto, tanto individual como colectivo, de una población infantil entre los tres y cinco años de edad, de la institución FUNDEHI, que habita la comuna cuatro del municipio de Soacha. Por consiguiente, se propuso realizar clases de ballet.
URI: http://hdl.handle.net/11349/13220
Appears in Collections:Arte Danzario

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SoteloOcampoLadyEsmeralda2018.pdfTrabajo de Grado7,44 MBAdobe PDFView/Open
SoteloOcampoLadyEsmeralda-1.pdfAnexo9,64 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons