Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/12984
Title: Diseño de Laboratorios Virtuales de Reacciones Químicas como Posible Estrategia de Enseñanza-Aprendizaje de Química en Grado Décimo
Author: Gordillo Parra, Nidia Andrea
metadata.dc.contributor.advisor: García Ortiz, Josué Anselmo
metadata.dc.subject.lemb: LICENCIATURA EN QUÍMICA - TESIS Y DISERTACIONES ACADÉMICAS
QUÍMICA - ENSEÑANZA
TECNOLOGÍA EDUCATIVA
ENSEÑANZA VIRTUAL
Keywords: Tecnología Educativa
Laboratorio Virtual
Reacción Quimica
Realidad Aumentada
Date: 30-Jan-2018
Abstract: Chemistry is a theoretical-practical subject that is part of the secondary and secondary basic education curriculum. With the rise of information and communication technologies (ICTs), technological resources such as virtual laboratories appear, achieving development in an active, accessible and reproducible way, as many times as necessary for the appropriation of concepts. With the aim of contributing to educational technology, virtual laboratories are designed for the teaching of chemical reactions where the theory is complemented with virtuality
Description: La química es una asignatura teórico-práctica que forma parte del currículo de la educación básica secundaria y media. Con el auge de las tecnologías de información y comunicación (TICs) aparecen recursos tecnológicos como los laboratorios virtuales, lográndose desarrollar de forma activa, accesible y reproducible cuantas veces sea necesario para la apropiación de los conceptos. Con el propósito de aportar a la tecnología educativa se diseñan laboratorios virtuales para la enseñanza de reacciones químicas donde se complementa la teoría con la virtualidad
URI: http://hdl.handle.net/11349/12984
Appears in Collections:Licenciatura en Química

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GordilloParraNidiaAndrea2018.pdf1,18 MBAdobe PDFView/Open
GordilloParraNidiaAndrea2018Anexo-1.pdf339,83 kBAdobe PDFView/Open
GordilloParraNidiaAndrea2018Anexo-2.jpg64,13 kBJPEGView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons