Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/12882
Title: Bilingualism in Bogotá: a case study on english teachers’ beliefs about the bilingual program (2013-2014) in the framework of its implementation
Author: Quijano Serna, Juan David
Urueña Castellanos, Luis Felipe
Advisor: Samacá Bohórquez, Yolanda
Subjects: Licenciatura en Educación Básica con énfasis en Inglés - Tesis y disertaciones académicas
Inglés - Enseñanza
Profesores de inglés
Política educativa - Colombia
Keywords: Bilingüismo
Programa bilingüe
Enseñanza del inglés
Política bilingüe
Date: 27-Feb-2018
Abstract: The purpose of this case study is to characterize English teachers’ beliefs, about the Bogota’s Bilingual program, to achieve this objective two different instruments were implemented: Interviews and questionnaires. Data brought to light, that for teachers, the teaching of English as foreign language is considered as a positive factor for students, because they will get benefits such as having more opportunities in their academic and professional life, including the chance of having an intercultural experience. In addition, they assert that the bilingual policy has some aspects that need to be overcome for a successful implementation, like the lack of resources and the teachers training both are the main concerns for them in regards of the bilingual policy implementation.
Description: El propósito de este estudio de caso es describir y caracterizar las concepciones de los profesores de inglés en relación a política Bilingüe de Bogotá, para lograr este objetivo fueron utilizados dos instrumentos de recolección de datos: entrevistas y cuestionarios. Los datos mostraron que los profesores consideran que la enseñanza del inglés como lengua extranjera es una gran oportunidad para sus estudiantes, como tener más oportunidades en su vida académica y profesional, también el tener la oportunidad de estar inmersos en una experiencia intercultural, los profesores también manifiestan que el programa tiene algunos aspectos que necesitan ser superados para una implementación exitosa, como la falta de recursos para infraestructura y el entrenamiento de los profesores en pedagogías actuales en la enseñanza del bilingüe estos retos representa las principales preocupaciones de los docentes de inglés.
URI: http://hdl.handle.net/11349/12882
Appears in Collections:Licenciatura en Educación Básica con Énfasis en Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
QuijanoSernaJuanDavid2018.pdfTrabajo de Grado548,47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.