Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/12861
Title: Orientación para el desarrollo de procesos sensitivos y perceptivos, a través de las artes plásticas, en una estudiante con discapacidad visual (DV)
Author: Cuervo Vargas, Diana Nathaly
Advisor: Borja Alarcón, Isabel
Subjects: Licenciatura en Educación Básica con énfasis en Educación Artística - Tesis y disertaciones académicas
Arte - Enseñanza
Métodos de enseñanza
Educación de ciegos
Keywords: Educación artística
Artes plásticas
Discapacidad visual
Inclusión
Sinestesia
Date: 28-Feb-2018
Abstract: This research presents a reflection about education in plastic arts in educational scope as a development of skills, these provide integral development for people who have visual impairment, to do so, in this Project was implemented some tecniques both synesthesia and haptic, which were supplied by some workshops and guidelines, these helped them out to make stronger sensitive and perceptive processes in order to acquire knowledge related to plastic arts, these ones give them a cognitive improvement, which allow them to do the activities easier, since plastic arts foster their educational growth and it becomes as a meaningful way to teach and learn.
Description: La presente investigación pone en relieve el papel de la educación artística plástica como componente de la educación integral de una estudiante con DV. Para contribuir al desarrollo de los procesos sensitivos y perceptivos se implementaron las técnicas de sinestesia y háptico en talleres que hicieron posible la adquisición de conocimientos, mediante la producción artística, y el dominio de estrategias para desenvolverse con facilidad en el entorno educativo.
URI: http://hdl.handle.net/11349/12861
Appears in Collections:Licenciatura en Educación Básica con énfasis en Educación Artística

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CuervoVargasDianaNathaly2018.pdfTrabajo de Grado2,87 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons