Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/10712
Title: 
El eco en el diálogo escolar: un tipo de enunciado con diversas funciones
Author: Bojacá, Blanca
Keywords: Discourse analysis, dialogue analysis, reiteration, repetition, echo enunciations.
Discourse analysis, dialogue analysis, reiteration, repetition, echo enunciations.
Análisis del diálogo, análisis del discurso, reiteración, repetición, enunciados-eco.
Análisis del diálogo, análisis del discurso, reiteración, repetición, enunciados-eco.
Publisher: Universidad Distrital Francisco José de Caldas
Description: The article analyzes a classroom dialogue in situation of reading comprehension. It studies the way as teacher and students construct sense together through the echo-expressions. The analysis focus on the different kinds of echo constructions, on their characteristics as well as their functions along the first sequence of a lesson.
El artículo analiza un diálogo escolar en situación de comprensión de lectura y en particular, la manera como se construye conjuntamente sentido en el aula a través de enunciados, respuestas, específicamente los enunciados eco. Al respecto se da cuenta de los distintos tipos de construcciones eco, de sus características y de las funciones del lenguaje que se pusieron en juego a lo largo de la primera secuencia de clase.
URI: http://hdl.handle.net/11349/10712
Other Identifiers: http://revistas.udistrital.edu.co/ojs/index.php/enunc/article/view/467
10.14483/22486798.467
Appears in Collections:Enunciación

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.