Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/10697
Title: 
Importancia y usos de la televisión en la configuración de la realidad psicosociocultural: una experiencia potenciadora de la competencia televisiva
Author: Avellaneda, Rosa Myriam
Keywords: Education, television, reception, uses, knowledge, imaginaries, audiovisual text, television competence.
Educación, televisión, recepción, usos, saberes, imaginarios, texto audiovisual, competencia televisiva
Education, television, reception, uses, knowledge, imaginaries, audiovisual text, television competence.
Publisher: Universidad Distrital Francisco José de Caldas
Description: This article presents the results of aresearch developed with a group of students of the Faculty of Technology the District University of Bogotá. It leads about the role of the television in the construction psycho-socio-cul-tural reality. The text tries about some topics related to the uses, the imaginaries and the role of the television in the social and individual life. The importance of the research is to show the role of the school in order to promote dialog spaces about the curriculum contents and also to promote the use of the televisions as a didactic and a methodological strategy to develop the different communicative competencies, particularly, the semiotic one.
Este artículo presenta resultados finales del trabajo realizado con un grupo de estudiantes de la Facultad Tecnológica la Universidad Distrital Francisco José de Caldas, entorno al papel que juega la televisión en la configuración de la realidad psicosociocultural. Se abordan temas relacionados con los usos, los imaginarios y el papel que cumple la televisión en la vida social e individual. Así mismo, se destaca la importancia de la escuela como fuente de acceso a la información y a los distintos saberes elaborados por la ciencia y la cultura. Además, muestra cómo la televisión puede jugar un papel importante en la escuela al propiciar espacios de diálogo entorno a los distintos contenidos que circulan en el aula de clase y otros que no se abordan directamente, pero que son parte de la vida cotidiana de niños y jóvenes. Finalmente, a partir del uso de la misma como estrategia didáctica y metodológica, desarrollar o potenciar las distintas competencias y en particular la televisiva o semiótica.
URI: http://hdl.handle.net/11349/10697
Other Identifiers: http://revistas.udistrital.edu.co/ojs/index.php/enunc/article/view/452
10.14483/22486798.452
Appears in Collections:Enunciación

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.