Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/10644
Title: 
¿Qué pensamos cuando evaluamos?. La evaluación al tablero
Author: Herrera Morales, Paola Andrea
Gámez Linares, Paola Andrea
Torres García, Ángela
Corredor, Jenny Carolina
Keywords: lnternal evaluation, Castilian language, conceptions, evaluation practices, paradigms.
International evaluation, catilian language, conceptions, evaluation practices, paradigms.
Evaluación interna, lengua castellana, concepciones, prácticas evaluativas, paradigmas.
Evaluación interna, lengua castllena, cancepciones, prácticas evaluativas, paradigmas.
Publisher: Universidad Distrital Francisco José de Caldas
Description: This article presents the results of a case study carried out in two institutions of the public sector of Bogotá. It is based in the participant observation around the evaluation activities in the area of Castilian Language in the classroom and the way teachers conceive their own practices. The established relationship between “doing and saying” of the subjects allows the interpretation of their practices from the different evaluation paradigms.
Este artículo presenta los resultados de un estudio de caso realizado en dos instituciones del sector público de Bogotá. Se fundamenta en la observación participante en torno a las actividades de evaluación en el área de Lengua Castellana en el aula y la manera como los docentes conciben sus propias prácticas. La relación establecida entre “el hacer y el decir” de los docentes permite una interpretación de sus prácticas desde los diferentes paradigmas de evaluación.
URI: http://hdl.handle.net/11349/10644
Other Identifiers: http://revistas.udistrital.edu.co/ojs/index.php/enunc/article/view/1259
10.14483/22486798.1259
Appears in Collections:Enunciación

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.