Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/10634
Title: 
La escritura, lenguaje vivo en el aula: una experiencia de autoformación docente en didáctica
Author: Álvarez García, Sonia
Sánchez García, Adriana Lucia
Cruz Arias, María del Pilar
Herrera Roa, Nubia Ginett
Bellón Morales, Consuelo
Keywords: Educational project, significant writing, classroom projects,
Educational project, significant writting, classroom projects, didactic.
Proyecto pedagógico, escritura, significación, proyectos de aula, didáctica.
Proyecto pedagógico, escritura, significación, proyectos de aula, didáctica.
Publisher: Universidad Distrital Francisco José de Caldas
Description: The project Teaching Writing, Language Alive in the Classroom: An Experience of Teacher Self-Training in Didactic, developed by the semillando group, comes from a critical look of our practices and concepts about writing and its teaching and learning processes in the first cycle of education. This reflection led us to initiate an investigation in our schools which would allow us to articulate the theoretical conceptions and achievements in the classroom. One of the first results of this process is the transformation of the reflection on the practices in investigative actions, among which these stand out: reading reality, formulating the research project as a guide of the pedagogical practices, the approach to research in the classroom and the formulation of a didactic proposal for the development of writing in the first season.
El proyecto surge de una mirada crítica de las prácticas y concepciones sobre los procesos de enseñanza y aprendizaje de la escritura en el aula de primer ciclo. Esta reflexión condujo a iniciar un proceso de investigación que permitiera articular las concepciones teóricas y las realizaciones del aula. Uno de los primeros resultados de este proceso es la transformación de la reflexión sobre las prácticas en acciones investigativas entre las cuales se destacan las siguientes: la lectura de la realidad, la formulación del proyecto de investigación como orientador de la práctica pedagógica, el abordaje de la investigación en el aula y la formulación de una propuesta didáctica para el desarrollo de la escritura significativa en el primer ciclo.
URI: http://hdl.handle.net/11349/10634
Other Identifiers: http://revistas.udistrital.edu.co/ojs/index.php/enunc/article/view/1268
10.14483/22486798.1268
Appears in Collections:Enunciación

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.