Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11349/10397
Title: 
La práctica pedagógica de cinco egresados de licenciatura en Química de la Universidad Distrital, implicada en la enseñanza de la tabla periódica
Author: Ruiz Arandla, María Victoria
Castro Barbosa, Sol Mercedes
Huertas Moya, Oscar Reyned
Keywords: 
Curriculum, pedagogical Practice, professional competition, pedagogical model and periodic Table.
Curriculum, pedagogical Practice, professional competition, pedagogical model and periodic table.

Currículo; Práctica pedagógica; competencia profesional; modelo pedagógico y tabla periódica
Currículo, Práctica pedagógica, competencia profesional, modelo pedagógico y tabla periódica.
Publisher: Universidad Distrital Francisco José de Caldas
Description: This article is the result of the observation of the pedagogical practices about of the education of the periodic table, developed by five docent in exercise, UD profesional chemist and four Educative Institutions Distritales. This analysis turns around the categories: curriculum, pedagogical Practices, profesional competition, pedagogical model and periodic Table that they look to investigate, to reveal and to generate the reflection on the education process in the classroom, with the purpose of promoting other projects of investigation that lead as much to the fortification of teachers in formation process as the professionals. The methodological design is based ot the etnography which causes the cultural interpretation at the inner of the interactive communities, allowing to explain the events of the educative process, in where the speech had a fundamental paper, since permitted investigate about the formation of the professional and identify situations that received meaning in the pedagogical practices.
Este artículo es el resultado de la observación de las prácticas pedagógicas en torno al tema de la enseñanza de la tabla periódica, desarrolladas por cinco docentes en ejercicio, egresados de la licenciatura en química de la UD, en cuatro Instituciones Educativas Distitales. Este análisis gira en torno a las categorías: currículo, práctica pedagógica, competencia profesional, modelo pedagógico y tabla periódica, que buscan indagar,develar y generar la reflexión sobre el proceso de enseñanza en el aula de clase, con el fin de promover otros proyectos de investigación que conduzcan al fortalecimiento del proceso tanto de docentes en formación como de los egresados. El diseño metodológico se fundamenta en la etnografía porque propicia la interpretación cultural al interior de las comunidades en interacción, permitiendo dilucidar los acontecimientos del proceso educativo, en donde el discurso tuvo un papel to fundamental ya que se indago acerca de ,a formación del egresado e identifico situaciones que cobraron significado en las prácticas pedagógicas.
URI: http://hdl.handle.net/11349/10397
Other Identifiers: http://revistas.udistrital.edu.co/ojs/index.php/revcie/article/view/345
10.14483/23448350.345
Appears in Collections:Científica

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.